zondag 14 juli 2013

Tunesische trouw stijl

Ik ben nu op vakantie in Tunesië, en ik wil jullie wat laten zien over de  trouw stijl van de Arabische mensen.


Laten we beginnen met de make up.
Dit is natuurlijk een hoop plamuurwerk.
Maar persoonlijk vind ik het wel mooi.
Maar niet om de deur mee uit te gaan.
Deze make up doen de mensen hier op met bruiloften of hele chique feestjes.
Ik ga de make up even met jullie doornemen.

De huid: een hele dikke laag foundation en heel veel matterende poeder. een beetje geshaped met een matte bronzer. en een subtiele rood roze blush. Echt een barbie huidje.

De ogen: Wat mij het eerste opvalt is de hele dikke highlighter onder de wenkbrauw. Dit doen alle mensen die deze make up dragen.
daarna de hele dunne perfecte wenkbrauwen.
En de lila oogschaduw in de binnenste ooghoeken en in de buitenste ooghoek in een soort wing.
De violet oogschaduw net iets boven de arcadeboog is ook heel mooi.
En daarna de blauwe oogschaduw en omranding van de ogen.
En de prachtige wimpers ik denk dat het valse wimpers zijn maar dat weet ik niet zeker.

De lippen: de lippen zijn omrand met een wat donkerdere roze kleur dan de lipgloss.
En een mooie subtiele roze kleur op de lippen zodat alle aandacht valt op de ogen en de huid.

En dan de kleding hieronder een foto van de trouwkleding van de meeste Arabische vrouwen.


Dit is een voorbeeld van een Arabische trouwjurk.
Heel mooi strak haar met een prachtige tiara erin.
De jurk is aan de bovenkant heel strak met een soort hartjesvorm. Beneden is de jurk heel erg wijd.
De handschoenen passen er ook heel erg bij en de meeste Arabische vrouwen die zitten dan de hele avond op ongeveer hetzelfde bankje als hiernaast.

Er zijn ook traditionele trouwjurken. Meestal duurt een bruiloft er 3 dagen en hebben ze elke dag wel 3 verschillende jurken aan. (phoe phoe succes met omkleden)
Ik was 2 jaar geleden op de bruiloft van mijn nicht hier in Tunesie en ze had prachtige traditonele kleren aan met een doekje voor haar hoofd en een plantje op haar hoofd. Ik had ook zoiets aan als bruidsmeisje. helemaal links ik. en aan de rechterkant ik alleen.  Willen jullie meer weten over de Tunesische cultuur? Hieronder nog even snel een foto van mijn nicht in trouwkleren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten